Wednesday, December 12, 2012

segala-galanya mini bagiku



Assalamualaikum, anyeonghaseyo,moshi-moshi, hello, selamat sejahtera,haha, saje je nak starting yang agak-agak biol sikit arini,. Almaklumlumlah time cuti sekolah ni cik atin jadi biol sikit sebab dilanda kebosanan yang melampau. Haha dah meluahkan perasaan yang terbuku dihati dah ni.

Entry kali ni nak luahkan pasal rasa ketidakpuasan hati cik atin. Sampai hati ayah dengan mama pakat nak mengutuk kereta yang aku suka sejak form 4 lagi..kurang asam keeping, asam gelugor, asam jawa, asam jeruk dan segala-gala jenis asam la. Panas je hati aku ni tahan sabar diorang kutuk MINI COOPER tu tak comellah, kemetotlah, kototlah, kerdillah macam-macam..tapi bagi aku Mini Cooper tetap dihati walaupun banyak kali dikutuk oleh parents aku, it’s so cute to me.  Haha, dah macam ayat cintan dah. Pernah sekali time terkandas dalam jam masa nak balik kampong dulu, Mini Cooper tepi aku je, apa lagi tak lepas pandanglah mata aku usha kereta tu…kejap keta tu kat depan, kejap keta tu kat belakang. Aku tengok je,berkedip-kedip..haha nak kata tak berkedip tu tipulah, mau pedih mata aku mata tak berkedip. Start tu aku simpan je hasrat nak Mini Cooper tu parking depan umah aku dan yang penting Mini Cooper tu hak aku dan takde sape yang boleh sentuh termasuklah ayah sendiri, kejam betul anak dara Sahidan yang sorang ni. Bila aku cakap kat mama yang Mini Cooper la keta kegilaan aku, mulalah mama buat pesanan penaja yang takde kat mana-mana events ataupun siaran televisyen termasuklah astro. Hebat tak?. Haha pesanan ni memang eksklusif dan limited edition dari mulut Puan Sarimah kepada semua anak anaknya. Haha, nak tau upe mana., meyh aku nak share sikit. ” Tu lah, mama suruh along belajar pandai-pandai, lepastu dapat kerja yang bagus-bagus, hidup sape yang senang, diri along jugak, boleh beli apa yang along nak,boleh pakai ape yang along nak pakai, boleh pergi kat mana along nak pergi Korea ke, Nepal ke suka hati kamu lah, mama dengan ayah taknak  apa-apa pun dari anak-anak dia, cukup kalau dah dapat tengok anak dia berjaya jadi orang berguna. Along tak kesian ke tengok ayah, gelap-gelap hari dah start motor pergi kerja, semata-mata nak cari rezeki, nak bagi anak dia cukup makan pakai, cukup belajar, cukup belanja. Jangan hampakan ayah ye nak”. Aku pulak yang jadi sedih..sob sob sob…dah dah, takmo lah nanges-nanges..haha.. and bila tengok iklan pasal peraduan kira bucket kfc dalam Mini Cooper tu, mama mula la melalak panggil aku.aku ingatkan ape halnya, ghupenye benda tu, aduhai mama. Memang saje je nak mengenakan aku. Sabar ajelah cik atin oitt, mak sapa la tu/ mak cik atin la,.like daughter like mother,. Eh terbalik, biaq pi la kat dia nak terbalik ke, nak terguling ke, nak terterap ke, nek berlunjur ke  cik atin kesah ape, ni blog dia, suke hati la,.haha..berlagak..huh

No comments:

Post a Comment