Wednesday, December 12, 2012

mula taksub bolasepak



Assalamualaikum.. dan salam satu Malaysia..amboih..haha, ade gaya penyampai berita TV3 tak? Merepek betul,.ni dah tak tau entry yang keberapa..almaklumlah, umah cik atin tak kemudahan nak berinternet, so kedai kek happy angel je la tempat cik atin bergantung pada wifi untuk beronline disamping mengenyangkan perut,. Sampai staf yang kerja kat sini pun dah kenal aq merangkap pelanggan tetap kedai dorang..haha, sabar ye kak..pendek kata hari ni blog puteri alam fantasi ni memang penuh dengan latest entry,, haha, latest tu tak la latest sangat sebab dah lama simpan just malas je nak menaip..kihkihkih.(gelak comel)

Entry ni plak nak citer pasal ketaksuban aku terhadap bola,. Memula tu memang aku tak suka permainan bolasepak ni. Yela maen kejar satu bola pastu laud ah dapat bola pas plak ket orang laen, pastu kejar lagi, buat letih badan, sakit kaki je lau maen. Kita yang tengok pun sakit ati. Tapi time Malaysia lawan Laos untuk ke peringkat semi-final piala Suzuki AFF 2012, dengan tak semena-mena je tangan aku yang tetiba  gatai ni tertekan TV1, and time tu Malaysia dah bantai 2 goal. Apa lagi, kemaen semangat aku tengok sampai la Malaysia lawan Thailand skrang ni. Walaupun penyokong kat stadium tu takde tapi penyokong kat rumah ade.hehe.. Bila dah tengok Harimau Malaya beraksi lincah di padang, tetiba aku rasa best plak tengok bola ni tambah-tambah kalau tengok Malaysia lawan dengan pasukan dari negara lain. Walaupun aku tak berapa nak kenal sangat pemain bola skuad kebangsaan tu, tapi sekurang-kurangnya aku kenal semangat dorang yang berjuang untuk Malaysia ..cheewah,,. Selamanya.. Harimau Malaya!!. <3 span="span">

Dan lepas ni confirm jersi pasukan Harimau Malaya akan turut memenuhi ruang almari baju cik atin,. Tapi bukan yang warna kuning tu, sebab cik atin nitak pernah berminat dengan warna terang tu. Kalau jersi biru tu ye..haha,. dan lepas ni nak cari poster Harimau Malaya nak tempek kat pintu bilik cik atin,. Ni la baru dikatakan semangat kesukanan..haha, melebih betul.. tak salah kan.,majulah sukan untuk Negara …kuang3
Dan lepas ni kalau ade game, confirm aku duduk depan tv 10 minit awal. 
Jangan memain kalau cik atin dah bersemangat cenggini ler jadi nyer..wahaha..

No comments:

Post a Comment