Wednesday, December 12, 2012

kraftangan time holiday



Assalamualaikum.. puteri alam fantasi nak merepek lagi la rasa nya…hhaha  o_0
Tapi kali ni nak cakap pasal kemahiran aku yang x terduga…wahhh..nak tau ape dia?..hehehe..aku ni rupa-rupanya pandai menjahit..waahhh..(keterujaan) tapi memang tak disangka-sangka la…kain felt yang dah lama dibeli tapi tak pernah guna, tetiba aku dapat idea nak buat phone case, dengan strap…aku pun tak tau macam mana idea tu boleh wujud,, maybe sebab aku dilanda kebosanan yang melampau waktu cuti sekolah kot..(hewhew).. secara tak langsung  aku boleh siapkan 1 strap dalam masa 1 jam… strap tu pun, aku reka sendiri dengan jahit nama yana, wan dan nama aku…always be my chinggu…haha..hangul la pulak,,

case untuk phone tu pulak tetiba aku rasa kesian tengok 2 bijik phone aku dah calar balar(sob sob pity you) coz letak kat tempat yang mempunyai permukaan kasar yang boleh menyebabkannya  berlaku kecalaran..(ayat pe nih?) dan tetiba…TIINNNGG!!(sound effect) timbul la idea nak buat case untuk phone ni…berbekalkan lebihan kain felt yang aku buat strap tadi…aku pun start membuat ukuran untuk kedua-dua bijik phone aku tu and then aku start potong kain felt yang dah diukur lepas tu jahit la,(hehehe) ,.. walaupun tak berapa nak cantik..tapi hasilnya memang memuaskan hati orang yang membuatnya…(aku lah tu)















 lagi satu benda yang aku buat,..haha…seutas rantai yang tak berapa nak cantik tapi boleh la tahan..sebenarnya idea nak buat benda ni tak wujud pun..aku just tengok banyak manik berbentuk bulat dalam bekas manik,,dan secara tak langsung aku terus amik benang dengan jarum dan lepas tu main masukkan je manik-manik tu dalam untaian benang tu..and lastly aku ikat reben kat rantai tu…sekali tengok cute jugak hasil kraf aku ni…hahahhahaha
nampak tak? Haha sekarang ni cik atin dah pandai isi masa lapang yang terluang..urmm maybe lepas ni aku nak jahit manik kat baju kurung pulak,,..hahahaahaa..just try k..kalau cantik untuk aku,,kalau tak cantik pun untuk aku…(kihkihkih) yang penting kita tau kemampuan kita dalam menghasilkan sesuatu benda…macam aku..walaupun bukanlah seorang yang professional dalam bidang jahit-menjahit ni, tapi tak salah kalau aku cuba untuk menghasilkan benda yang kita sendiri mampu buat dan yang paling penting tak payah lagi nak bazirkan duit just nak beli satu barang tu…yeahh..aja-aja fighting…nak tempah just call me okeyyh…haha just kidding yooww…

No comments:

Post a Comment