Saturday, September 4, 2010

JIWANG KARAT PUNYA AYAT

CINTA HATI
Dia siapa sebenarnya..
Nak kata malikat bukan..
Putera bunian bukan..
Putera kayangan bukan..
Putera katak lagi la bukan..

kalau nak kata aku tertarik kat dia..
sebab indahnya ciptaan TUHAN..
tak mungkin sebab ramai lagi yang lebi INDAH daripada dia..
fahamkan apa maksud INDAH tu...

bagi aku..
orang yang cuba kenelkan siapa sebenarnya..
idaman hatinya..
sebenarnya cuba beritahu..
betapa INDAHnya ciptaan AR-RAHMAN...

kalau betul seseorang tu ada..
cinta yang benar-benar datang dari hati..
bukan dari mata..
pasti sedaya upaya dia akan sembunyikan..
kenali diri..

ADAKAH CINTA UNTUKNYA
aku semakin runsing
memikirkan masa depan
yang tidakku tahu bagaimana
susah senangnya,..
aku tidak pasti
adakah ini suratan hidupku?
haruskah aku menerimanya
seorang perawan yang tak ku kenali
hati budinya,..
keluhuran hatinya,..
kemanisan bicaranya,..
ketampanan wajahnya,..
bahkan keutuhan agamanya......


CINTA YANG MUSNAH
pernah diriku terusik,
hatiku diketuk,
dek sorang pria,
yang menjanjikan
sebuah mahligai
untukku diami.,
merasa kebahagiaan,.
namun....,
saat itu bagai kilat
meninggalkan diriku sendirian,..
kini...,
semuanya bak kerpasan,..
yang gugur di Siberia,
hatiku tercalar,
bagaikan dirobek-robek.,
ku bersumpah pada diri ini.,
tidak akn menerima janji manis.,
kerana baru sekali
ku mempercayainya sepenuh hati...,,
akhirnya cintaku dimusnahi..,,

No comments:

Post a Comment