Thursday, April 14, 2011

PESTA PANTUN 2011

ASSALAMUALAIKUM PEMBUKA BICARA,
BUAT TATAPAN READERS SEMUA,
PESTA PANTUN DAH NAK MULA,
MENGELETAR LUTUT AKU DIBUAT NYA..

cee wah berpantun-pantun pulak anak Pak Cik Sahidan sorang niyh
al maklum lah peserta pantun sekolah la katakan

bila start cakap pasal pantun mula lah rasa nak demam la, nak pening langau la, nak pengsan la haihh
macam macam ada
sebab ni first time aku masuk pertandigan pantun lawan dengan sekolah lain niyh
nasib la aku
nak wat camner dah aku suke BERPANTUN 
kadang-kadang MAMA pun dengar aku BERPANTUN dalam bilik air
pastu bile ayah aku balik MAMA citer la pasal anak gadis dia sorang ni pandai berpantun
ngaaaa
tapi bila adik aku dengar citer niyh terus dia gelak berguling-guling
huh
tak tau menghargai warisan sastera melayu betol
hampeh

menjelang 26 APRIL 2011
akan mula sesi mengeletar satu badan
dimana akan berlangsungnya PESTA PANTUN PERINGKAT DAERAH yang akan diadakan di sekolah aku
cuaaknyer
harap aku berjaya menjadi juara dan menjadi PEMANTUN TERBAIK
amin...
readers pun doakan yer
thanks..

No comments:

Post a Comment